Uczelniana Komisja ds. Jakości Kształcenia

Uczelniana Komisja ds. jakości kształcenia powoływana jest przez Rektora na daną kadencję, a zakres jej działań określa regulamin.

Skład uczelnianej komisji:

  1. pełnomocnik Rektora ds. jakości kształcenia – przewodniczący,
  2. pełnomocnicy dziekanów ds. jakości kształcenia,
  3. pełnomocnik dyrektora Szkoły Doktorskiej ds. jakości kształcenia,
  4. przedstawiciele samorządów studentów i doktorantów.

 

Do zadań uczelnianej komisji należy:

  1. nadzór nad polityką jakości oraz opracowanie i doskonalenie procedur zapewniania jakości kształcenia w Uczelni,
  2. opracowanie skutecznej metodologii pomiaru jakości kształcenia oraz inicjowanie badań z zakresu jakości kształcenia,
  3. nadzór nad doskonaleniem wdrożonych postanowień procesu bolońskiego (w szczególności w kwestii zapewniania wysokiej jakości kształcenia oraz wsparcia oferowanego studentom i nauczycielom akademickim),
  4. analiza rezultatów badań ankietowych na temat warunków kształcenia w Uczelni,
  5. opracowanie planów doskonalenia jakości kształcenia,
  6. opracowanie wniosków i projektów odnoszących się do realizacji celów wdrażania jakości kształcenia w ZUT na podstawie przeprowadzonych analiz,
  7. opracowanie i zatwierdzanie okresowych raportów z oceny funkcjonowania wewnętrznego systemu zapewniania jakości kształcenia sporządzanych dla Rektora.