Skład rady do spraw kształcenia
dr inż. Piotr Piela – prorektor ds. kształcenia – przewodniczący;
dr hab. inż. Agata Markowska-Szczupak, prof. ZUT – dyrektor Szkoły Doktorskiej;
prodziekani:
dr inż. arch. Mariusz Tuszyński (Wydział Architektury);
dr hab. inż. Małgorzata Szewczuk, prof. ZUT (Wydział Biotechnologii i Hodowli Zwierząt);
dr inż. Dorota Leciej – Pirczewska (Wydział Budownictwa i Inżynierii Środowiska);
dr Anna Oleńczuk-Paszel (Wydział Ekonomiczny);
dr hab. inż. Marcin Ziółkowski, prof. ZUT (Wydział Elektryczny);
dr inż. Mirosław Łazoryszczak (Wydział Informatyki);
dr inż. Paweł Gnutek (Wydział Inżynierii Mechanicznej i Mechatroniki);
dr hab. inż. Anna Jaroszewska, prof. ZUT (Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa);
dr hab. inż. Adam Tański, prof. ZUT (Wydział Nauk o Żywności i Rybactwa);
dr hab. inż. Ludmiła Filina – Dawidowicz, prof. ZUT (Wydział Techniki Morskiej i Transportu);
dr inż. Karolina Kiełbasa (Wydział Technologii i Inżynierii Chemicznej);
dr inż. Aneta Wesołowska - przewodnicząca Uczelnianej Komisji do spraw Jakości Kształcenia;
mgr inż. Kamila Dubrowska - przedstawiciel Samorządu doktorantów ;
Wiktoria Kozicka - przedstawiciel Samorządu studentów.
Do zadań rady należy w szczególności:
- formułowanie stanowisk w sprawach ewaluacji kierunków i programów studiów oraz studiów podyplomowych;
- opiniowanie wniosków w sprawach dotyczących utworzenia studiów, studiów podyplomowych oraz zaprzestania kształcenia na określonych kierunkach studiów;
- opiniowanie wniosków dotyczących wprowadzenia zmian w planach studiów, studiów podyplomowych, a także zmian do programów studiów, studiów podyplomowych obejmujących ponad 30% ogólnej liczby efektów uczenia się określonych w programach;
- doradzanie w sprawie polityki kształcenia w ZUT;
- doradzanie i opiniowanie w sprawach dotyczących usprawniania procesu kształcenia w Uczelni, w tym w sprawie sposobu ustalania programu zajęć w ramach międzynarodowych programów edukacyjnych (np. ERASMUS PLUS);
- formułowanie rekomendacji dotyczących monitorowania systemu zapewniania jakości kształcenia;
- realizowanie innych zadań dotyczących prowadzonego procesu kształcenia w Uczelni określonych przez Rektora lub Senat.