Polska Komisja Akredytacyjna jest niezależnym gremium eksperckim działającym na rzecz doskonalenia jakości kształcenia we wszystkich uczelniach publicznych i niepublicznych działających w polskim systemie szkolnictwa wyższego. PKA dokonuje ocen programowych i instytucjonalnych oraz przedstawia ministrowi właściwemu do spraw szkolnictwa wyższego wyniki tych ocen, opinie w sprawie utworzenia uczelni oraz przyznania uczelni lub jej podstawowej jednostce organizacyjnej uprawnienia do prowadzenia studiów na określonym kierunku, poziomie i profilu kształcenia, opinie w sprawie przywrócenia zawieszonego uprawnienia do prowadzenia studiów na określonym kierunku, poziomie i profilu kształcenia, a także opinie w sprawie utworzenia przez uczelnię zagraniczną uczelni lub filii w Polsce.
Informacje podstawowe, kompetencje oraz przedmiot i tryb działania komisji umieszczono w Biuletynie informacji Publicznej PKA.
- Baza ocenionych kierunków studiów (znajduje się pod linkiem tutaj)
- Kryteria oceny (format: pdf, rozmiar: 182 kB)
- Wzory raportów samooceny (profil ogólnoakademicki (format: doc, rozmiar: 410 kB))(profil praktyczny (format: doc, rozmiar: 388 kB)) - pliki word
Prezentacja dr hab. Bożena Śmiałkowska, prof. ZUT, - Prorektor ds. kształcenia, na temat:
"Ocena jakości kształcenia w świetle nowych kryteriów (format: pdf, rozmiar: 0,99 MB)"
W ZUT obowiązuje procedura „wdrażanie zaleceń wynikających z oceny Polskiej Komisji Akredytacyjnej w Uczelni (PWZA)” zatwierdzona Zarządzeniem nr 48 Rektora ZUT z dni 16 kwietnia 2020 r. (format: pdf, rozmiar: 3,82 MB) Celem procedury jest ustalenie trybu postępowania podczas wdrażania zaleceń wynikających z przeprowadzonych wizytacji Polskiej Komisji Akredytacyjnej
Terminy obowiązujące w procesie wdrażania zaleceń Polskiej Komisji Akredytacyjnej
Lp. | Zadanie | Odpowiedzialni | Termin realizacji |
1 | Przygotowanie stanowiska Uczelni | 1) dziekan 2) prorektor ds. kształcenia | 3 tygodnie |
2 | Analiza zaleceń i uwag PKA po publikacji raportu powizytacyjnego | 1) dziekan 2) rada programowa | 6 tygodni |
3 | Opracowanie i zatwierdzenie listy działań naprawczych | 1) dziekan 2) prorektor ds. kształcenia | |
4 | Opracowanie planu naprawczego | dziekan | 3 tygodnie |
5 | Opiniowanie planu naprawczego | 1) dziekańskie kolegium opiniodawczo-doradcze 2) rada ds. kształcenia 3) uczelniana komisji ds. jakości kształcenia | 30 dni |
6 | Zatwierdzenie planu naprawczego | prorektor ds. kształcenia | niezwłocznie |
7 | Opracowanie sprawozdania z realizacji działań naprawczych | realizatorzy działań naprawczych | niezwłocznie |
8 | Opracowanie raportu końcowego z realizacji działań naprawczych | 1) dziekan 2) inne jednostki organizacyjne ZUT | nie później niż miesiąc |
9 | Przekazanie do prorektora ds. kształcenia raportu końcowego | 1) dziekan wraz z opinią wydziałowej komisji ds. jakości kształcenia 2) inne jednostki organizacyjne ZUT | niezwłocznie |